whygoback

Leśne plotki

2 komentarze

Chitwan - NarayaniSzkółka słoniąt, nad brzegiem Naraynani, Chitwan, Nepal. Tuż przed zachodem słońca.
– Daleko idziesz ?
– Nad rzekę, poganiać się z człowiekami a potem wracam do lasu, chyba że mnie byki będą zaczepiać, to ich też trochę postraszę. Muszę się trochę poruszać, bo pół dnia w cieniu przeleżałem. Strasznie dziś grzało jak na środek zimy.
– Mogę się zabrać ?
– Tak, ale dokładnie wyczyść mi skórę na plecach, bo strasznie mnie dziś swędzi.
– Ja sobie wypraszam, ja nie bąkojad jakiś, za przeproszeniem. Nie gustuję w larwach i pasożytach, ale mogę cię za to trochę podrapać,
– Jak dla mnie to możesz być i orłem, mało mnie to obchodzi. Nie chcesz jeść to nie. Tylko trzymaj się mocno, bo będzie trzęsło.
Odbiegają w stronę mostu prowadzącego do wioski, długonogi ptak po chwili odlatuje w stronę dżungli.

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

Park Narodowy Chitwan

Mglisty poranek. Las podzwrotnikowy, niedaleko Saurahy, Chitwan.
– Dzień dobry, kochana! Jak leci?
– Witam sąsiadkę. Po staremu. Praca, praca…
– Jak dzisiejsi pasażerowie? Nie za ciężcy?
– Ależ skąd! Spójrz tylko, sami miejscowi, chuchra takie…
– U mnie jeden zza oceanu, a pozostali z Europy, ale wiadomo… backpackersi. Dużo to to nie waży.
– Prawda, zresztą, co to dla nas! Dwie godzinki pospacerować i nosorożców poszukać. Trochę monotonne, w kółko ta sama trasa, ale się człowieki tak cieszą, że aż miło posłuchać.
– Sąsiadka słyszała, że ta z wybiegu nr 3 potomstwa się spodziewa? Na macierzyński już ją wysłali i od dziś nie pracuje.
– No nic dziwnego! W ciąży tyle czasu i jeszcze turystów wozić, nie do pomyślenia. Zresztą, co my tak tylko o pracy? Jakie plany na popołudnie?
– A, się pójdę wykąpać i sobie peeling kamieniami rzecznym zafunduję po robocie. A potem duże jedzonko. Mamy z młodym świeżo ściętą słoniową trawę na obiad. A pani?
– Hmmmm, może syn w odwiedziny wpadnie. Siedzi w tej dżungli całymi dniami i kłusowników szuka, ale może mu dadzą przepustkę.
– Noo, to wspaniałe wieści! Będę kończyć, bo mnie tu kierowca za lewym uchem naciska. Skręcać muszę.
– My, jak widzę, dzisiaj prosto. Może się jeszcze spotkamy. Pewnie przy nosorożcu, bo na tygrysa bym nie liczyła. A biedne człowieki tylko na to czekają. Jakby zapomnieli, że tygrys przecież taki nieśmiały i mu tłum ludzi nie w smak!
– Co zrobić, jakby taki oko w oko z pręgowanym stanął, to już by się tak nie cieszył. No nic. To na razie, sąsiadko. Może się jeszcze we wsi spotkamy? Albo nad rzeką? Wpadła by sąsiadka na peeling, po pracy się należy!
– Racja, racja. Pomyślimy!

Park Narodowy Chitwan

Park Narodowy Chitwan

Park Narodowy Chitwan

Park Narodowy Chitwan

Park Narodowy Chitwan

Park Narodowy Chitwan

Park Narodowy Chitwan Park Narodowy Chitwan

Chitwan - Narayani

Narayani

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

Narayani

Chitwan

Krokodyl Gangesowy

Rzeka Narayani, wczesne popołudnie.
– Ale się najadłem. Ruszać się normalnie nie mogę.
– Od przybytku głowa nie boli. Lepiej się najeść nić głodnym na słońcu leżeć. Otwórz sobie paszczę i traw na zdrowie.
– Już, już, zastygam bez ruchu. Nawet mi się nie chce wzrokiem wodzić za tymi chybotliwymi czółnami z turystami.
– No… ja bym nie pogardził, jakby do wody wpadli. To by uczta była!
Wtrąca się krokodyl gangesowy.
– Blee, a fuj! Człowieków jeść? Ohyda. Ryby zdrowsze, a dwunogi kościste strasznie, szczególnie te miejscowe.
– Wybredny się znalazł, ja tam jem wszystko, co się rusza w okolicy mojej paszczy, no, chyba że trawię…
Czółno wypełnione kilkunastoma dwunogami odpływa z prądem w stronę wioski

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

Narayani

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

Chitwan - Narayani

2 thoughts on “Leśne plotki

  1. zajebisty opis, wspaniałe zdjęcia! czad 🙂

  2. najbardziej podoba mi sie usmiechniety aligator

Skomentuj

